Az idegenforgalmi piac kialakulása a dunántúlon a 19. században

Nyomtatóbarát változatKüldés e-mailbenPDF változat

Halász Imre (Budapesti Gazdasági Főiskola Gazdálkodási Kar, Zalaegerszeg)

Az előadás három részből áll(na): az első az idegenforgalmi piac jelenleg használatos fogalmának összetevőit tárgyalja, a turisztikai termékek (mint szolgáltatástermékek) specifikumait, legfontosabb jellemzőit, nagyon rövid európai kitekintéssel. A második rész a tömeges turizmus megjelenése előtti dunántúli jellemzőket ismertetné (utazók a Dunántúlon, a gyógyvíz, mint egyre fokozódó vonzerő, s a lecsapolásra ítélt „gyilkos Balaton”), míg az egyben szemléletváltozást is hozó harmadik periódus: a vasútépítés időszakától kezdve a turizmus tömegjelenséggé válik (a Balaton most már „a százszoros éden”, a Balaton-kultusz kialakulása, a gyógyfürdők és a fürdőszolgáltatások kiteljesedése, városlátogatások, stb.), mindezek gazdasági és társadalmi okai és a turizmus településfejlesztő hatásai.